Onder de loep: UNESCO Framework for Cultural and Arts Education
Een gloednieuw kader voor cultuur- en kunsteducatie - dat is de uitkomst van de UNESCO wereldconferentie in februari 2024. Maar wat staat er in dat kader? Welke accenten worden er gelegd? En wat betekent dit voor het beleid en de praktijk hier in België?
UNESCO schreef naar aanleiding van de derde wereldconferentie in februari een internationaal kader voor cultuur- en kunsteducatie. Een online event op dinsdag 18 juni neemt dit nieuwe kader onder de loep. Veerle Keuppens (beleidsmedewerker cultuureducatie van het Departement Cultuur, Jeugd & Media) brengt verslag uit van de wereldconferentie en licht het kader toe. Hoe is het nieuwe kader tot stand gekomen? Wat omvat dit kader? En welke implicaties heeft het voor het beleid?
Daarna zullen Geert Vandermeersche (onderzoeker kunst- en cultuureducatie aan de VUB) en Tobias Frenssen (verantwoordelijke expertisecentrum Education & Development) in gesprek gaan en kritisch reflecteren op het UNESCO-kader. Welk discours ligt aan de basis van dit kader? Welke accenten worden er gelegd? En wat kan het betekenen voor de praktijk?
Meer weten over het UNESCO-kader?
Programma
14.00 uur: Introductie door publiq
14.10 uur: Toelichting door Veerle Keuppens
14.40 uur: Pauze
14.50 uur: Reflectie door Geert Vandermeersche & Tobias Frenssen
15.20 uur: Vragenronde
15.30 uur: Einde
Praktische info
Camille Dumont, projectmedewerker cultuureducatie bij publiq, camille@publiq.be
Inschrijven kan via deze link.