Hoe kunnen data zorgen voor meer bezoekers?

CC0

Of, moeilijker gesteld: hoe kan data-driven cultuurmarketing uw publiekswerving versterken? Dat zoekt publiq de volgende maanden voor u en honderden andere cultuurorganisaties uit. Het doet dat samen met IDEA Consult en Makame, in opdracht van het departement CJM. Met als doel: een voorstel voor een bruikbare benchmarking- en marketingtool voor de cultuursector.

Onmisbaar zijn dan natuurlijk de ervaringen en wensen van uw team. Daarom vraagt publiq ook aan erfgoedinstellingen om een korte enquête in te vullen. Daarin wordt gepeild naar uw gebruik van gebruikers- of bezoekersdata en uw visie hieromtrent. Voor elk type erfgoedinstelling is er een afzonderlijke bevraging.

  • Werkt u in een museum? Gebruik deze link.
  • Werkt u in een archief? Gebruik deze link.
  • Werkt u in een erfgoedbibliotheek? Gebruik deze link.

U kunt de enquête invullen tot en met 25 maart.

Foto: CC0

Alexander Vander Stichele