Denktank erfgoededucatie

Op 6 juni is het de slotbijeenkomst van de Denktank erfgoededucatie. De denktank ging in november vorig jaar van start en besloeg in totaal vier bijeenkomsten. De groep bestond uit een 100-tal vertegenwoordigers vanuit het onderwijs, en de sectoren van het roerend, immaterieel en onroerend erfgoed.

De bedoeling van de denktank was concrete acties te formuleren naar aanleiding van de aanbevelingen van het onderzoeksrapport Erfgoededucatie in het Vlaamse onderwijs: Erfgoed en onderwijs in dialoog (UA, 2007).

De resultaten van de denktank (een overzicht van actiepunten waaruit iedereen kan putten) zullen worden gepubliceerd, en na de zomer (of liever, bij het begin van het nieuwe schooljaar!) ter beschikking worden gesteld van zowel de onderwijs- als erfgoedsector.

De denktank werd geïnitieerd door CANON Cultuurcel, afdeling Kunsten en Erfgoed, departement Cultuur, Jeugd, Sport en Media, het VIOE en FARO.
Studiedag
denktank erfgoededucatie