Zomeractie Vlieg zorgt voor stijging familiebezoek in cultuurhuizen

Campagnebeeld Vlieg | (c) CultuurNet Vlaanderen

Vlieg, het cultuurlabel voor families van CultuurNet Vlaanderen, stuurde families deze zomervakantie op schattenjacht langs diverse cultuurhuizen waaronder bibliotheken, musea en tal van andere cultuurplekjes. Vijf tips leidden hen naar de schat en wie de geheime code kon kraken, maakte kans op een gigantische chocolade Vlieg of mooie culturele prijzen. Vlieg deelde 27.000 codekrakers uit op meer dan 300 plekken in Vlaanderen en Brussel.

De Vliegactie vormt een extra stimulans voor families om samen met de kinderen aan een culturele activiteit deel te nemen. Sylvie Dhaene, museumdirecteur van Het Huis van Alijn: “Ons museum deed in het verleden al mee met verschillende Vlieginitiatieven zoals het Vliegparcours op de Antwerpse Cultuurmarkt en de Vlieginpakactie. Dit jaar besloten we voor het eerst ook een speurtocht in het kader van de zomeractie van Vlieg te doen. Het heeft ons geen windeieren opgeleverd, want we merkten een duidelijke stijging in het aantal families dat ons museum deze zomer een bezoekje bracht. We doen volgend jaar zeker opnieuw mee!”

Bron: CultuurNet Vlaanderen