Is polarisatie het buzzwoord van het moment? Ook als erfgoedwerkers nemen we het veel in de mond. Maar wat betekent het precies? En welke strategieën zijn er om met polarisatie om te gaan? Die vragen behandelen we op 4 juli.
Solliciteren? Voor vragen over deze functie kan je terecht bij goedele.bartholomeeusen@museumdd.be . Stuur je cv en motivatiebrief per mail ten laatste op 05.07.24 naar goedele.bartholomeeusen@museumdd.be .
Krijg een unieke inkijk in de grootschalige restauratiecampagne van Bokrijk.
De jaarlijkse museumconferentie van NEMO in november draait dit jaar rond polarisatie en de belangrijke rol die musea (kunnen) spelen in de huidige democratieën. Geef het programma mee vorm en dien voor 19 juni een voorstel in.
Op maandag 29 april bezochten FARO en Pulse samen met een diverse groep erfgoed- en museummedewerkers het BELvue museum in hartje Brussel. We ontdekten er uit eerste hand de milieuverantwoorde visie van het museum.
Voor de ene een bron van inspiratie voor een cultuuruitstap, voor de andere een handige tool om collega-organisaties terug te vinden: de Erfgoedkaart is het allemaal. Lees hier hoe u uw gegevens actueel houdt.
Herken je jezelf in deze functie? Stuur jouw gemotiveerde kandidatuur via info@4sprong.be aan Erfgoed Viersprong, t.a.v. Bertrand Vrijens, voorzitter, Sint-Antoniusplein 10, 9860 Oosterzele. Je kandidatuur omvat: CV Motivatiebrief Kopie van je hoogst behaalde diploma Kopie van je rijbewijs Een...
Waar wacht je nog op? Je bezorgt bij interesse jouw motivatiebrief, CV en een kopie van jouw diploma uiterlijk op 23 juni 2024 via mail naar info@dezuidrand.be met de vermelding van de functie waarvoor u solliciteert. Meer info: www.dezuidrand.be
De Week van de Biodiversiteit (18-26 mei) staat volledig in het teken van biodiversiteit. Het behoud ervan is een cruciale uitdaging. Ook erfgoedorganisaties hebben hierin een rol te spelen.
Op het Groot Onderhoud staan we stil bij het Cultuurpact en de relatie tot andere kaders, zoals de code van Goed Bestuur. Maar waar komt het Cultuurpact vandaan? En waarom ervaren cultuur- en erfgoedwerkers het als een probleem?