Online storytelling voor erfgoedverenigingen

Online storytelling voor erfgoedorganisaties. Foto: Tania Van den Berghen via Pixabay

In een online wereld van algoritmes en advertenties moet alles vlug en compact zijn. Maar voor een goed verhaal maken we wel graag tijd. Hoe kunt u de communicatie van uw erfgoedorganisatie en -evenementen met de nodige verhalen doorspekken? In een online webinar geeft Kristof D'Hanens van I Like Media u heel wat concrete tips en advies, onder meer over deze vragen:

  • Hoe begint u eraan?
  • Wat zijn de bouwstenen van een goed verhaal, en welke formats en tools bestaan er om in tekst, beeld, video en geluid aan storytelling te doen?
  • Hoe bouwt u online via storytelling een sterke band op met uw doelgroep?

Interesse? Deze vorming vindt plaats op 21 maart 2022 van 19.00 tot 21.30 uur en richt zich tot iedereen die op zoek is naar tips om aantrekkelijk en interactief over zijn/haar werking te communiceren op de sociale media. Dit initiatief wordt georganiseerd door 'Erfgoed in de Praktijk'.

Meer info over deze vorming vindt u via de FARO-kalender.

Op zoek naar meer communicatie-advies?

Er staan dit voorjaar nog twee bijkomende communicatievormingen op de FARO-agenda, die u heel wat inspiratie en advies aanreiken bij het uitwerken van een communicatiecampagne. 

  • Basisopleiding Communicatie voor erfgoedinstellingen (vanaf 21 april 2022)
    Dé vijfdaagse basisopleiding voor elke startende communicatiemedewerker van een cultureel-erfgoedorganisatie of -instelling. Meer info & inschrijven 
  • Basisvorming Marketing voor cultureel-erfgoedinstellingen (vanaf 8 maart 2022)
    Ook in de erfgoedsector is marketing niet langer de spreekwoordelijke olifant in de kamer. En terecht: wie zijn publiek beter kent, weet wat het wenst, mist of (net niet) op prijs stelt, kan flexibeler en efficiënter werken, en meer impact realiseren. In deze vorming leert u de basis van het vak. Meer info & inschrijven 

Vormingsaanbod I Like Media
Neem zeker ook eens een kijkje in de vormingskalender van I Like Media. Zij organiseren regelmatig toegankelijke workshops over digitale communicatie via bv. TikTok, Mailchimp, Instagram, video, podcasts of Canva. Bekijk hier hun programma.

Erfgoed in de Praktijk

Onder de koepel 'Erfgoed in de Praktijk' organiseert FARO samen met Histories, Davidsfonds, Herita en PARCUM laagdrempelige avondcursussen die erfgoedvrijwilligers ondersteunen bij de organisatie van een activiteit voor evenementen zoals Erfgoeddag, Nachten van de Geschiedenis of Open Kerkendagen. Zo waren er al avondcursussen over het ontwikkelen van gezinsvriendelijke activiteiten of het interactief rondleiden van publiek. Hier vindt u een terugblik op de afgelopen vormingen.

Foto cover: campagnebeeld vorming 'Online storytelling voor erfgoedverenigingen' door Tania Van den Berghen via Pixabay

Michelle Van Meerhaeghe