Speciaal voor u: het FARO-jaarverslag 2022

Detail uit cover Jaarverslag 2022. Illustratie: Steve Michiels

Onder het motto Terugkijken om vooruit te kunnen zien, hecht FARO veel belang aan het jaarverslag. Benieuwd wat u vindt van ons jongste exemplaar! Huiscartoonist Steve Michiels dacht er alleszins het zijne van en 'verluchtte' op humoristische wijze.

Tempus fugit, zo luidt de gevleugelde zegswijze. De tijd vliegt, en hoe! In het voorbije werkjaar heeft de FARO-ploeg opnieuw stevig de handen uit de mouwen gestoken. Een woord dat daarbij vaak valt is ‘engagement’: het loopt als een rode draad door onze werking.

U bent hartelijk uitgenodigd om het jaarverslag 2022 door te nemen, en te toetsen aan uw eigen ervaringen en die van uw collega’s. Wat mag u zoal verwachten? We schetsen een beknopt overzicht van de prioriteiten en vatten onze werking samen in een aantal cijfers. Ook krijgt u per doelstelling een beknopte rapportering.

We maken ons sterk dat we ook u helpen groeien en bloeien. Hoe we dat zo zeker weten? Net als in de vorige twee jaarverslagen leest u hier een aantal getuigenissen van collega’s uit de cultureel-erfgoedsector: mogelijks herkent u zich in hun woorden. Als dat niet zo zou zijn: laat ons dan zeker bekijken hoe we u beter kunnen ondersteunen en helpen.

Ook aan de vorm hebben we veel aandacht besteed. Onderweg komt u een aantal cartoons van onze huisillustrator Steve Michiels tegen. Hij kijkt vanop afstand en met een milde blik naar FARO, en bij uitbreiding de hele sector. Ook naar u dus!

Download het document en laat weten wat u ervan vindt! Ik ben heel benieuwd.

Namens het hele FARO-team wens ik u alvast veel leesplezier

Olga Van Oost