Verslag werkwinkel ‘Zet je activiteit in de kijker! Hoe bondig en boeiend communiceren?’

Stel: je hebt maandenlang gewerkt aan een interessante, publieksgerichte activiteit in het kader van Erfgoeddag 2009. Je hebt nagedacht over het thema, in je collectie en/of werking gespeurd, overleg gepleegd, partners gezocht en je verhaal in een pakkende presentatie of een verrassende andere vorm gegoten. Eens je al je organisatorische obstakels geslecht hebt, is het tijd om je activiteit aan de man te brengen.

Samen met Heemkunde Vlaanderen hield de Coördinatie een aantal werkwinkels om kandidaat-deelnemers aan Erfgoeddag hun pen te leren scherpen. Toegegeven, schrijven heeft deels te maken met talent. Maar er bestaan ook een aantal technieken waarmee zelfs de grootste schrijftwijfelaar kan geholpen worden. Tijdens deze werkwinkel kropen de deelnemers in de huid van een heuse copywriter en leerden ze overtuigend én wervend hun geschreven boodschap te brengen.

Lees en leer er alles over in de pdf-bijdrage 'Zet je activiteit in de kijker! Hoe bondig en boeiend communiceren' en het bijhorende werkblad.

Foto's werkwinkel Leopoldsburg:

Foto's werkwinkels Oosterzele en Mechelen:

Roel Daenen
erfgoeddag
communicatie
schrijven
promotie
copywriting
Cursus