Gun uzelf een abonnement op faro!

Vuurtoren. Foto: Mohamed Hassan via Pixabay

Hoe krijgt u inspiratie? Misschien past het om in dit verband de beroemde uitspraak van de 17e-eeuwse Franse filosoof Nicolas Boileau in herinnering te brengen: "Du choc des idéés jaillit la lumière". Om de drie maanden krijgt u een shot ideeën via faro, het tijdschrift van FARO. 

Toegegeven, voorgaande zin doet misschien vreemd aan, met twee keer de naam faro. Een keer in hoofdletters (dat is de organisatie) en een keer in kleine letters, zonder hoofdletter (dan gaat het over het tijdschrift, niet de Portugese stad). Mocht u het nog niet kennen: faro is het driemaandelijkse tijdschrift van en voor de cultureel-erfgoedsector. In een aantrekkelijke vorm brengt het inhoud die u wil inspireren in uw erfgoedpraktijk. Met losse artikels en dossiers, rubrieken en korte signalementen. Neem gerust een kijkje op faro.be, waar u door alle nummers kunt bladeren. De eerste editie verscheen in maart 2008.

What's in it for me?

Cover faro maart 2022

"Van en voor de sector, wat wil dat zeggen?", vraagt u zich misschien af. Van de sector betekent dat het ook uw blad is, letterlijk. Daarom lanceren we met regelmaat calls om mee te schrijven aan dossiers (zoals die over het lichaam, over dieren, immaterieel cultureel erfgoed, enz.). U kunt dus uw eigen ervaringen en inzichten delen met uw collega’s in Vlaanderen, Brussel en daarbuiten – we hebben abonnees tot in de Verenigde Staten. U leest op de website hoe u een voorstel kunt pitchen. En voor de sector: faro wordt gemaakt met u in het achterhoofd. Centraal staat de vraag: ‘what’s in it for me, de erfgoedwerker?’

Om terug te komen op Boileau en zijn Du choc des idéés jaillit la lumière (letterlijk: door de botsing (of confrontatie) van ideeën ontstaat het licht): dat is precies wat faro u te bieden heeft. En, het moet gezegd, onze lezers roemen het geregeld, al dan niet gevraagd, omwille van de combinatie van de (relevante en leesbare) inhoud, het ‘bladritme’ en de vormgeving.

Voor de prijs hoeft u het niet te laten. U krijgt al vier nummers op kantoor of thuis (in België) voor amper 40 euro. Nog niet overtuigd? Dan kunt u gratis een proefnummer aanvragen.

Gun uzelf dus een abonnement, u zal gegarandeerd geïnspireerd worden.


Foto: Mohamed Hassan via Pixabay

Roel Daenen