De werkgroep Onderzoek van FARO draait op volle toeren. In dit blogbericht geven we u een overzicht van onze activiteiten en de plannen die op stapel staan. Leest u mee?
Wat kan FARO voor ú doen? Laat het ons weten en neem deel aan onze nodenbevraging. We verlengen de deadline tot 10 mei.
Bent u een professionele erfgoedwerker? Neem dan voor 10 mei deel aan de nodenbevraging van FARO. Want hoe beter we uw wensen kennen, hoe beter we u kunnen helpen!
Het Kenniscentrum Cultuur- en Mediaparticipatie lanceert een online dashboard waarmee het de resultaten van publieksonderzoek breder wil ontsluiten.
Bent u aan de slag in een museum of bent u verantwoordelijk voor een collectie? Werk dan mee aan twee bijzonder interessante onderzoeken van het HOME-project en de jaarlijkse Museum Innovation Barometer.
Op 2 oktober organiseren het Departement CJM, het Kenniscentrum Cultuur- en Mediaparticipatie en FARO een webinar over de voorbije publieksbevraging in twaalf Vlaamse musea. De onderzoekers presenteren de voornaamste resultaten en beantwoorden al uw vragen.
Publieksonderzoek. Wat houdt het in en wat levert het op? Samen met FARO en het departement CJM organiseert het Kenniscentrum Cultuur- en Mediaparticipatie dit najaar twee info- en vraagmomenten over het thema.
Enkele weken geleden vond in het Vlaams-Nederlands huis deBuren een interessante discussieavond plaats over de canon en wat Vlaanderen hierover van Nederland kan leren. Een verslag.
De 25e Conference of Parties (COP25) over de implementatie en uitvoering van het VN Klimaatverdrag is ook voor erfgoedinstellingen en -organisaties het moment bij uitstek om na te gaan hoe we onze bijdrage kunnen leveren.
Voor zijn jaarlijkse trefdag koos Pulse verbeelding als centraal thema. Het doet dit onder de noemer 'Verbeeldig'. Op donderdag 22 oktober kunt u in het Brugse Concertgebouw terecht voor een boeiende mix van lezingen, workshops en debatten.
Het Laboratorium voor Educatie en Samenleving van de KU Leuven is benieuwd naar de wijze waarop het erfgoedveld in de praktijk omgaat met duurzaamheidsvraagstukken. Wedden dat u meer doet dan u aanvankelijk dacht?
Of, moeilijker gesteld: hoe kan data-driven cultuurmarketing uw publiekswerving versterken? Dat zoekt publiq de volgende maanden voor u en honderden andere cultuurorganisaties uit. Ook u en uw team kunnen meewerken!